Δροσίσου από μέσα προς τα έξω.

Χρόνια πριν οι yogi ανακάλυψαν μια δροσερή πρακτική της Pranayama, που μπορεί να σε καταπραΰνει στον χρόνο που χρειάζεται για να πιεις ένα ποτήρι νερό.

Βαθιά στα Ιμαλάια, οι αρχαίοι σοφοί παρατήρησαν και μιμήθηκαν τον κόσμο γύρω τους σε μια προσπάθεια να κυριαρχήσουν στο σώμα, στην αναπνοή και στο μυαλό. Παρατήρησαν την καμπύλη χαμηλά του ράμφους των πτηνών, το «ξετύλιγμα» ενός νέου πράσινου φύλλου και τον ήχο της κόμπρας, και μέσα από σχήματα και ήχους
δημιούργησαν μια πρακτική που ονομάζεται Sitali (η ψυχρή αναπνοή).
Σε αυτή την Pranayama, η εισπνοή υγραίνεται καθώς περνά μέσα από την καμπύλη της γλώσσας (που περιγράφεται εναλλακτικά ως ράμφος πουλιών και ένα φύλλο που ξετυλίγεται), έτσι ώστε να «πίνεις» αέρα κορεσμένο με νερό.
Η πρακτική Sitali δροσίζει το σώμα, προσθέτει υγρασία στο σύστημα και καταπραΰνει μια ανισορροπία της pitta.

Σύμφωνα με την Αγιουβερδική Ιατρική, η pitta αντιπροσωπεύει τον μεταβολισμό. Η ανισορροπία αυτής χαρακτηρίζεται από αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, ερυθρότητα και αίσθηση καψίματος.
Εκτός από τη συνειδητοποίηση της αναπνοής, η πρακτική αυτή λέγεται ότι ηρεμεί την πείνα και τη δίψα και
καλλιεργεί μια αγάπη για τη μοναξιά. Μειώνει την κόπωση, την κακή αναπνοή, τους πυρετούς και την υψηλή
αρτηριακή πίεση.

Οι πρακτικές Sitali και Sitkari χαμηλώνουν τη θερμοκρασία του σώματος, γι’ αυτό και τις χρησιμοποιείς μόνο το καλοκαίρι ή σε ζεστές περιόδους, μετά από μια πολύ εξαντλητική asana ή μετά από μια πρακτική Pranayama, που ανεβάζει θερμοκρασία όπως η Bhastrika.

ANJANEYASANA-CRESCENT POSE-HALF MOON POSE
Η asana αυτή παίρνει το όνομά της από το σχήμα του σώματος. Σιγουρέψου ότι το δεξί γόνατο είναι πάνω από την ποδοκνημική άρθρωση και το αριστερό γόνατο στο έδαφος πίσω από τα ισχία. Με εισπνοή ψήλωσε τον κορμό σου
και οδήγησε τα χέρια πάνω απ’ το κεφάλι με παλάμες ενωμένες. Εκπνέοντας άφησε τα ισχία σου να κινηθούν προς τα εμπρός νιώθοντας μια «γλυκιά» διάταση στους καμπτήρες των ισχίων.
Μείνε στη θέση για 30”. Για να εκτελέσεις και για το άλλο πόδι περνάς πρώτα από Downward Facing Dog-Adho Mukha Svanasana.

yoga

 

EXTRA TIPS:
• οδήγησε τον κόκκυγα προς τα κάτω για να προφυλάξεις τη μέση σου
• μεγάλωσε τη διάταση, βλέμμα προς τα πίσω και άφησε το στέρνο και την καρδιά σου να «ελευθερωθεί» μπροστά

 

Βαρβάρα Σολομωνίδου,Wellness Specialist, Personal Trainer,Εισηγήτρια Σεμιναρίων & Συνεδρίων, Pilates Master Trainer του συστήματος “AthensTrainers® Ultimate Pilates System®”, Member Pilates Method Alliance (PMA), Member of European Lifestyle Medicine Organization (ELMO), DNAFit® Certified Trainer, General Manager & Owner της Εταιρείας AthensTrainers®

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΑΚΑΡΑ, YOGA INSTRUCTOR, ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΔΑ ΤΗΣ ATHENSTRAINERS®
YOGA MAT: NIYAMAS MAT

ΠΗΓΗ: BODY MAGAZINE, ΤΕΥΧΟΣ 51