Τα περισσότερα άτομα που φτάνουν στο γυμναστήριο, χωρίς δεύτερη σκέψη, πηγαίνουν αρχικά στον διάδρομο.
Εμένα πάλι ο διάδρομος μου φαίνεται βαρετός κι επιλέγω το ελλειπτικό. Μήπως κάνω λάθος;

Διάδρομο ή ελλειπτικό; Αν σου έδινα μια απλή απάντηση, θα έλεγα…. καλύτερο είναι αυτό που σε ευχαριστεί περισσότερο και είναι ικανό να σε φέρνει όσο πιο συχνά γίνεται στον χώρο του γυμναστηρίου. Η μία οπτική
γωνία είναι αυτή. Η άλλη οπτική γωνία είναι το να αξιολογείς κάθε μηχάνημα πριν το χρησιμοποιήσεις, να βλέπεις
τι θετικό έχει να προσφέρει στο σώμα σου ή ποια είναι τα χαρακτηριστικά που δεν ταιριάζουν σ’ εσένα. Έχουμε δύο
μηχανήματα, τα οποία σου δίνουν τη δυνατότητα να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, την αντοχή, να κάψεις
θερμίδες και να μειώσεις το λίπος σου. Ας τα πάρουμε λοιπόν ένα – ένα:

Τι σου προσφέρει το ελλειπτικό;

elliptical
• Θα μπορούσες ίσως να το χαρακτηρίσεις σαν ένα υβριδικό μηχάνημα μεταξύ διαδρόμου και ποδηλάτου. Πετυχαίνουμε κινητοποίηση και ενδυνάμωση χεριών και ποδιών.
• Μπορείς να εναλλάσσεις διαστήματα με αυξημένη ταχύτητα και μικρή αντίσταση με διαστήματα αργής κίνησης αλλά υψηλής αντίστασης.
• Η κίνηση αυτή δεν περιέχει κραδασμούς, άρα σε κάποιες περιπτώσεις το ελλειπτικό είναι κατάλληλο για την αποφυγή κάποιου τραυματισμού.
• Γυμνάζει όλο το σώμα, χρησιμοποιώντας τόσο ελκτικές δυνάμεις όσο και δυνάμεις πίεσης.
• Έχει τη δυνατότητα ανάστροφης κίνησης, άρα επιλογή διαφορετικής ενεργοποίησης αγωνιστών–ανταγωνιστών μυών.

Τι σου προσφέρει ο διάδρομος;

διάδρομος
• Η προπόνηση στον διάδρομο εξομοιώνει φυσικές κινήσεις όπως το περπάτημα, το jogging και το γρήγορο τρέξιμο.
• Οι σύγχρονες κατασκευές δίνουν τη δυνατότητα αυξομείωσης της ταχύτητας, της κλίσης και την εφαρμογή πρωτοκόλλων που αφορούν τη βελτίωση της αντοχής, της ταχύτητας αλλά και τη μείωση του λίπους.
• Αναπτύσσει το μυοσκελετικό σου σύστημα και βελτιώνει την αθλητική σου απόδοση.
• Οι σύγχρονοι διάδρομοι είναι ενισχυμένοι με αντικραδασμικούς τάπητες διατηρώντας όμως ένα ποσοστό κραδασμών, το οποίο πρέπει να λαμβάνεις υπόψη αν υπάρχει κάποια ευαισθησία ή τραυματισμός στις αρθρώσεις σου.

Τα παραπάνω είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Αν ο στόχος σου είναι η διατήρηση ενός υγιούς, δυνατού και καλλίγραμμου σώματος, θεωρώ ότι μπορείς να το πετύχεις εξίσου και στα δύο μηχανήματα. Οπότε επίλεξε αυτό που σε ευχαριστεί περισσότερο και σε βοηθάει να γυμνάζεσαι με συνέπεια.

Γρηγόρης Δόγκας, Personal Trainer, Εισηγητής Σεμιναρίων, Associate Manager της AthensTrainers®

Πηγή Body Magazine, τεύχος 51