Δεν υπάρχει πιο δροσιστικό και ελαφρύ γεύμα από τον κρητικό μας ντάκο. Η αυθεντική συνταγή του κρητικού ντάκου γίνεται με κριθαροκούλουρα, κατακόκκινες, μυρωδάτες, ζουμερές ντομάτες, ξινομυζήθρα, θρούμπες, ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο και ρίγανη. Ο κρητικός ντάκος σερβίρεται ως ορεκτικό μαζί με τσικουδιά. Βέβαια, εσύ που θέλεις να προσέξεις την διατροφή σου, μπορείς να τον απολαύσεις στο βραδινό σου γεύμα.

ντάκος
Ο κρητικός ντάκος είναι γεμάτο χρώματα και αρώματα, σε γεμίζει ενέργεια και σου προσφέρει απλόχερα βιταμίνες για να παραμείνεις υγιής! Και . . . μην νομίζεις πως δεν έχει θερμίδες. Μπορεί να φθάσει μέχρι και τις 280 θερμίδες (240 – 280 θερμίδες)!

Η ντομάτα αποτελεί πλούσια πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, λυκοπενίου, καροτενίου και βιταμίνης C. Τα 100 γραμμάρια έχουν μόνο 18 θερμίδες.Η ελιά αποτελεί πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, βιταμίνης Α, βιταμίνης Β1, βιταμίνης Β6, βιταμίνης Β12, καροτενοειδών, μαγγανίου, καλίου, φωσφόρου, σιδήρου, ψευδαργύρου, ασβεστίου και χαλκού. Οι 5 μικρές ελιές ή οι 3 μεγάλες ελιές έχουν 45 θερμίδες, όσες δηλαδή και το 1 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο.

Στέλλα Σιδεράτου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, Φυσικοθεραπεύτρια, Ρεφλεξολόγος, Pilates Trainer

 

Πηγή: stellasideratou.blogspot.com