Το σουσάμι αποτελεί τον σπόρο ενός μονοετούς φυτού που λέγεται Sesamum Indicum και έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία του ανθρώπου. Αρχικά, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες,  σίδηρο, σε ασβέστιο, ψευδάργυρο, φώσφορο, χαλκό, κάλιο, μαγνήσιο και φυτικές πρωτεΐνες που ενισχύουν τον μεταβολισμό.

Επιπλέον, το σουσάμι συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στη πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη, στη πρόληψη του καρκίνου, στη πρόληψη της οστεοπόρωσης και στη ρύθμιση της χοληστερόλης.

Ακόμη, μειώνει τις φλεγμονές στις αρθρώσεις, στους μύες και τα οστά και συμβάλλει στην αντιμετώπιση των δερματοπαθειών.

Τέλος, ενδυναμώνει τα μαλλιά και το δέρμα χάρη στον ψευδάργυρο που περιέχει και που είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία του κολλαγόνου. Αξίζει να σημειωθεί πως το έλαιο του σουσαμιού βελτιώνει τη στοματική υγεία.

σουσάμι

Μπορείς να προσθέσεις το σουσάμι στο πρωινό σου σε συνδυασμό και με άλλους σπόρους όπως ηλιόσπορο, κολοκυθόσπορο. Μία ωραία πρόταση είναι: γάλα, δημητριακά, φέτες μπανάνας, σουσάμι, κολοκυθόσπορο, ηλιόσπορο και σταφίδες.

Ένα γευστικό σνακ που μπορείς να απολαύσεις είναι τηγανητή μπανάνα χωρίς λάδι ή μπανάνα στον φούρνο με αντικολλητικό χαρτί και στο τέλος προσθέτεις μέλι, σουσάμι και κανέλα.

Το σουσάμι μπορείς να το προσθέσεις στο ψωμί, σε αλμυρά αλλά και γλυκά κέικ, σε κουλουράκια κανέλας κ.ά.

 

Στέλλα Σιδεράτου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, Φυσικοθεραπεύτρια, Ρεφλεξολόγος, Pilates Trainer

Πηγή: stellasideratou.blogspot.com