Το καλοκαιρινό, δροσιστικό φρούτο καρπούζι αποτελεί πλούσια πηγή λυκοπενίου, βιταμίνης C, βιταμίνης Α, βιταμίνης Β1, βιταμίνης Β2, βιταμίνης Β3, βιταμίνης Β6, νερού, χαλκού, φωσφόρου, ασβεστίου, σιδήρου, ψευδαργύρου, σεληνίου, νατρίου, καλίου, φυλλικού οξέος, χολίνης και μπεταϊνης.

καρπούζι
Η χολίνη είναι μια βιταμίνη που είναι υπεύθυνη για το μεταβολισμό των λιπιδίων στο αίμα και είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του ήπατος. Η μπεταϊνη συμβάλλει στη καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
Παρότι το καρπούζι έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (70-80), επειδή 1 μερίδα είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες, φαίνεται να μην έχει σημαντική επιρροή στα επίπεδα σακχάρου αίματος.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το καρπούζι ίσως να είναι δύσπεπτο σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

 

Στέλλα Σιδεράτου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, Φυσικοθεραπεύτρια, Ρεφλεξολόγος, Pilates Trainer

 

Πηγή: stellasideratou.blogspot.com